Thursday, March 26, 2009

Spring is here!/ Der Fruehling ist da!



I woke up this morning to the sound of birds and the sun shining into my bedroom window. After I brought my oldest daughter to school I settled down for some reading, a latte and a bagel. I still miss German breakfast rolls ("Broetchen") but ovenwarm bagels are an okay substitute for now. Although: we have a German bakery in town "Esther's German Bakery". Here you can find all the good things from pretzels, to German whole wheat bread and pastries. Unfortunately it's a little to far away from our house to get the morning rolls there. 
What I don't miss is the German weather. It's so nice and warm today - 70 degrees F/ 21 Grad 
C. Pure bliss!

*************

Heute morgen wurde ich von Vogelgezwitscher und Sonnenstrahlen, die durch mein Schlafzimmerfester fielen, geweckt. Nachdem ich meine Grosse zur Schule gebracht hatte, habe ich es mir erstmal gemuetlich gemacht mit Zeitungen, Milchkaffee und einem Bagel. Ich vermisse immer noch die guten deutschen Broetchen hier, aber ein ofenwarmer Bagel ist vorlaeufig ein okayer Ersatz. Dabei haben wir sogar eine deutsche Baeckerei in der Stadt  "Esther's German Bakery". Dort kann man all die deutschen Koestlichkeiten wie Brezn', Vollkornbrot und "Teilchen" finden. Leider ist es ein wenig zu weit von uns entfernt, um dort die Fruehstuecksbroetchen zu kaufen.
Was ich gar nicht vermisse, ist das deutsche Wetter. Es ist wunderschoen und warm heute - 21 Grad. Herrlich!





Afterwards I did some laundry and took a break with my favorite new drink "Izzy Sparkling Pomegranate". Not only yummy but also such a pretty bottle. It's similar to the German "Bionade" that is now also available at Esther's bakery.

*************

Spaeter habe ich mich der Waesche angenommen und eine Pause mit meinem neuen Lieblingsgetraenk "Izzy Sparkling Pomegranate" (Granatapfel) gemacht. Nicht nur lecker sondern auch sehr huebsch anzusehen. Ist vergleichbar mit "Bionade", die man jetzt auch bei Esther's Bakery kaufen kann.


Here you can see the olive wreath that I made from branches from our very own gigantic olive trees. And some Narcissus on my window sill. In German they are called "easter bells" - how fitting, don't you think?

*************

Hier sieht man den Olivenkranz, den ich aus Zweigen von unseren Riesenolivenbaeumen gewunden habe. Und ein paar Osterglocken auf der Fensterbank.


That's it for now.
Have a great day!

*************

Das war's erstmal.
Habt einen schoenen Tag!



mariasimoneidejhs

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.