Tuesday, March 31, 2009

Filoli - revisited/ Filoli - die Zweite


As I promised you here,  I went back to Villa Filoli. It was a spring dream come true. Tulips, blooming trees, cascading blue and white wisterias... breathtaking! I cannot post here all 123 pictures I took this morning. If you want to see more, please check out my Flickr site.

*************

Wie hier versprochen, bin ich nochmal zur Villa Filoli gefahren. Es war ein einziger Fruehlingstraum. Tulpen, bluehende Baeume, wasserfallartige weisse und blaue Glyzinien... atemberaubend! Leider kann ich nicht alle 123 Bilder hier einstellen. Wenn Ihr noch nicht genug gesehen habt, schaut Euch doch bitte meine Flickr Seite an.





If you enter the green door to the Ladies room, you'll find this beautiful old pedestal sink and a vintage make-up table. What a pleasant surprise.

*************

Wenn man durch die gruene Tuer in das Damen-WC geht, findet man dieses schoene alte Waschbecken und einen antiken Schminktisch. Was fuer eine nette Ueberraschung.




Today I didn't miss out on the garden gift shop since I was on my own (no husband no children that could stop me). They had of course everything Easter. I love the grey cabinet with the white china and ceramics. Would love to have that for our dining room... sigh. The price tag told me: It's not going to happen anytime soon.
I bought three little things.  Will show you soon, when I have found a nice spot for it.

*************

Da ich heute ohne Mann und Kinder unterwegs war, habe ich diesmal auch den Garden Gift Shop nicht ausgelassen. Alles war dort natuerlich auf Ostern getrimmt. Ich habe diesen schoenen Schrank dort gesehen. Haette ich so gerne fuer unser Esszimmer... seufz. Das Preisschild hat mir aber klar gemacht, dass das erstmal nix wird.
Habe drei Kleinigkeiten gekauft. Zeige ich bald, wenn ich ein schoenes Plaetzchen dafuer gefunden habe.



Have a great month of April!

*************

Einen schoenen Monat April wuensche ich!



mariasimoneidejhs

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.